zaterdag 21 september 2013

Schoolkrantinterview met de paus

"Dit wil ik toch even gezegd hebben over het spraakmakende interview dat Antonio Spadaro van La Civiltà Cattolica met paus Franciscus hield: het leest als een schoolkrantinterview. Een brugklasser meldt zich met knikkende knieën bij het hoofd van de school. “Rector Prinssen biedt mij warme chocolademelk aan, en vraagt hoe het nu met mijn aardrijkskundebijlessen gaat. Op zijn bureau staat een foto van zijn vrouw en zijn kinderen en zijn hond. Ik pak mijn kladblok uit mijn tas en stel de eerste vraag die ik had opgeschreven: ‘Wat is uw lievelingseten?’ Rector Prinssen kijkt me streng en peinzend aan. Ik informeer of de vraag misschien té persoonlijk was, maar hij gebaart dat het wel goed is. ‘Sperziebonen met een slavinkje’, antwoordt het schoolhoofd dan beslist.” Lees hier verder....

Geen opmerkingen: