zaterdag 28 mei 2022

Kapelaan Kerckhofs reageert op kritiek: ‘De priester is geen clown of acteur’

OSS - Kapelaan Quinten Kerckhofs (28) houdt van gezelligheid in de kerk, zo geeft hij aan, ,,maar wat heilig is moet heilig blijven.” Daarmee reageert de nieuwe kapelaan van de Heilig Hartkerk in Oss op kritiek van parochianen dat hij te streng zou zijn. 

Is hij te streng? ,,Ik probeer gewoon trouw te zijn aan wat de kerk van mij vraagt. De priester is geen clown of acteur. Als hij iets doet of zegt moet dat ook oprecht zijn. In de mis brengen we het offer dat Christus bracht aan het kruis. Als ik de ene dag zeg dat de eucharistie bron en hoogtepunt van alle christelijk leven is en dat dat het allerheiligste en allerbelangrijkste in mijn leven is, dan kan ik toch moeilijk de andere dag van diezelfde eucharistie een lachwekkend schouwspel maken. Ik houd van gezelligheid maar wat heilig is moet heilig blijven. We moeten God opnieuw centraal stellen in de liturgie.”

Lees hier verder.......

1 opmerking:

mimismits@planet.nl zei

U heeft helemaal gelijk.